Kille i 10 års ålder som sitter och fyller i ett frågeformulär. AI genererad bild från Adobe Express.

Ibland kan frågeformulär vara långa och jobbiga att fylla i både för vuxna och för barn. En del kan tröttna på alla frågor innan man kommit till hälften. I TEDDY har man undersökt om frågeformulär kan förenklas för TEDDY-barnen genom att inte använda lika många frågor och ändå få tillförlitliga svar.

Läs vår svenska sammanfattning "Är det möjligt att utveckla ett förkortat frågeformulär för att mäta oro hos barn?"

Alla TEDDY-studiens resultat samlas på sidan ”Resultat från TEDDY"