Lucas 15 år i diabetesforskningens tjänst är slut

Lucas. Foto.
Fotograf: Tomas Nyberg, Trelleborg Allehanda

Lucas har varit studiedeltagare i TEDDY sedan han var 3 månader. Nu fyller han 15 år och har därmed gjort sitt sista TEDDY besök. Tidningen Trelleborgs Allehanda har följt Lucas deltagande i TEDDY sedan han var 21 månader och var med på hans allra sista TEDDY besök. Läs artikeln "Lucas 15 år i diabetesforskningens tjänst är slut" (nytt fönster).

Lucas har, tillsammans med alla andra TEDDY barn, bidragit med ledtrådar kring autoimmun (typ 1) diabetes. Jessica Mellin berättar ”Det är en fantastisk insats föräldrarna och barnen gör" (nytt fönster).